Усна історія – як метод і джерело
- Деталі
-
Опубліковано: 21 квітня 2018
-
Перегляди: 629
20 квітня в рамках проекту Міністерства закордонних справ республіки Чехія «Альтернативна освіта для українських шкіл» та за підтримки Міністерства освіти і науки України відбувся одноденний семінар «Усна історія – як метод і джерело».
Усна історія– це метод збору інформації й описування подій та явищ на основі усних повідомлень осіб, які були учасниками або свідками певної події чи епохи. Ця наукова дисципліна на сьогодні є дуже актуальною для науковців, котрі досліджують період Новітньої історії України.
Для студентів-істориків прочитав лекцію на тему «Усні біографічні спогади як історичне джерело: можливості і обмеження» Юрій Волошин, доктор історичних наук, професор кафедри історії України Полтавського національного педагогічного університету імені В. Короленка.
Лекція пройшла в цікавому форматі: лектор постійно спілкувався з аудиторією. Юрій Володимирович розкрив основні етапі становлення наукового напряму в історії, що інтенсивно розвивається з другої половини XX ст.; ознайомив студентів з можливостями дослідницького методу усної історії та міжнародним досвідом у цій сфері.
Цікавим був виступ іншого лектора – Анастасії Момот, наукового співробітника Полтавського національного педагогічного університету імені В. Короленка. У своїй доповіді науковець розтлумачила студентам питання організації історичних досліджень, розповіла про методику і техніку їх проведення, відкрила деякі «секрети» інтерв’ювання.
Під час лекцій слухачі знайшли для себе відповіді на багато питань, а ті моменти, що викликали інтерес і потребували пояснення, студенти поставили Юрію Володимировичу наприкінці семінару у вигляді запитань. Майже годину спілкування тривало у форматі «запитання-відповідь».
По закінченню роботи кожен учасник семінару отримав сертифікат учасника і методичний посібник «Жива історія. Метод усної історії в школі».
В загальному підсумку, ця зустріч зі студентами дала можливість зрозуміти важливість використання сучасних методів історичних досліджень і необхідність долучатися до створення живої історії міста та України.