ПРАКТИКА – СПОСІБ САМОВДОСКОНАЛЕННЯ, САМОВИХОВАННЯ І САМООСВІТИ
- Деталі
-
Опубліковано: 21 квітня 2021
-
Перегляди: 3756
Педагогічна практика – це спосіб самовдосконалення, самовиховання і самоосвіти; можливість удосконалювати навички педагогічної майстерності, виховної роботи з учнями, розвивати свої комунікативні уміння, а також можливість набути нового досвіду.
Магістранти 61-У групи ННІ філології та історії проходили педагогічну практику на робочому місці вчителя з 22.02.2021 р. до 04.04.2021 р. у такихзакладах освіти:
– Амельченко О. В. – Миронівський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Шосткинської районної ради Сумської області;
– Висоцка Л. А. та Шевченко К. М. – Лукнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Коропської селищної ради Чернігівської області;
– Барбіна Ю. О. – Кровненський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області;
– Волощук А. В. – Імшанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Ямпільської районної ради Сумської області;
– Головко А. В. – Хотінська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області;
– Гулакова Г. В. – опорний заклад освіти Шалигинської селищної ради Шалигинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів;
– Карпенко К. А. – опорний заклад Верхньосироватська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області;
– Ковтун О. А. – Руднєвський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Путивльської міської ради;
– Морозова А. С. – Сопицький навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад "Дзвіночок" Есманської сільської ради Шосткинського району Сумської області;
– Сальник Я. В. – Славгородська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів Краснопільської селищної ради Сумської області;
– Сачко Г. В. – комунальний заклад Березівської сільської ради "Березівський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад "Веселка";
– Сидоренко Я. О. – Великовільмівська філія опорного закладу Садівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Сумського району Сумської області;
– Слюсаренко Я. О та Шлеін О. Є. – Рубіжанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №9 Рубіжанської міської ради Луганської області;
– Тітарєва К. В. – комунальна установа Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №29;
– Фетищенко Д. М. – Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 Глухівської міської ради Сумської області;
– Хоменко В. Г. – Конотопська гімназія Конотопської міської ради Сумської області;
– Цис Д. О. – Бориспільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Бориспільської міської ради Київської області;
– Чайка К. І. – КЗ СОР Глухівський ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою;
– Шевченко І. В. – спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №234 м. Києва з поглибленим вивченням економіки і права.
Під час проходження практики виникали різні педагогічні ситуаціїй взаємодії. До позитивних відносимо:
1) тісну співпрацю з педагогічним колективом школи, який з першого ж дня проходження практики був налаштований доброзичливо, педагоги постійно допомагали, давали поради, ділились своїми методичними посібниками й розробками, за якими готуються до уроків. Відтак у спілкуванні з педагогічним колективом і адміністрацією не було жодних непорозумінь.
2) Під час підготовки до уроків студенти консультувались і з учителями-предметниками і з методистом практики від ЗВО, тому проблем при підготовці планів-конспектів не виникало.
3) На уроках з учнями був конструктивний діалог майже з першого дня знайомства і до завершення практики. На уроках діти поводили себе виховано і не зривали їх, слухались і виконували всі поставлені студентами-практикантами завдання.
Звісно, під час проходження практики виникали і деякі труднощі:
1) неналежний рівень матеріально-технічного забезпечення сільських шкіл значно погіршував та уповільнював реалізацію завдань практики. Студентам-практикантам доводилось виходити з ситуації та готувати різні види наочності, брати власний ноутбук, щоб осучаснити уроки і подати цікавіше навчальну інформацію;
2) основним недоліком була ситуація з Covid-19, через що освітні заклади йшли на дистанційне навчання, яке звісно є менш ефективним у плані засвоєння освітньої інформації.
Педагогічна практика залишила яскравий відбиток у житті здобувачів освіти 61-У групи. Під час роботи з дітьми вони навчилися:
• знаходити спільну мову із учнями;
• швидко й ефективно вирішувати конфлікти;
• планувати та проводити уроки з усіх предметів (за завданнями практики) та виховні заходи;
• працювати над зміцненням учнівського колективу.
У висновках варто зазначити, що:
1. Педагогічна практика дала змогу поглибити, закріпити знання з методики навчання шкільних предметів, здобуті в університеті та застосувати їх на практиці:
2. Виробила вміння проводити різні типи уроків, застосовувати різні методи та форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність учнів.
3. Дала змогу протягом шести тижнів спостерігати за навчально-виховною роботою в школі, аналізувати її й робити висновки.
4. Працювати з наочністю у класі, добирати й виготовляти ефективний дидактичний матеріал для уроків.