- Деталі
-
Опубліковано: 14 вересня 2017
-
Перегляди: 12990
Оновлення змісту підготовки вчителя сучасної української школи
8 вересня у рамках спільного засідання Президії НАПН України та вченої ради Глухівського НПУ ім. О. Довженка з теми «Нова українська школа і підготовка вчителя» відбулася зустріч народного депутата України, заступника голови Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування, доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена (академіка) НАПН України Курила Віталія Семеновича з викладачами і студентами факультету філології та історії.
Під час зустрічі Віталій Семенович говорив про вищу освіту в умовах гібридної війни, про необхідність підвищення якості української освіти з урахуванням світових тенденцій розвитку освітніх систем, висловив свої погляди на події на сході України, можливість політико-дипломатичного вирішення існуючого конфлікту. Як колишній ректор Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, академік розповів про історію та сучасний стан навчального закладу, політичні настрої професорсько-викладацького та студентського колективів, інновації у навчанні.
Курило В. С. привітав викладачів та студентів із прийняттям закону «Про освіту», повідомив про зміни у підготовці сучасного вчителя та перспективи професії, акцентував на нових ідеях та особливостях змін у науковій галузі та відповідному напрямі підготовки фахівців.
Дякуємо Віталію Семеновичу за зустріч, невимушене спілкування, відповіді на запитання, які турбують кожного освітянина.
Троша Н. В., к. філол. наук, ст. викладач
- Деталі
-
Опубліковано: 25 травня 2017
-
Перегляди: 17111
ПЕРШІ КРОКИ НАЗУСТРІЧ НАУКОВИМ ВІДКРИТТЯМ
12 квітня 2017 року відбулася звітна науково-практична конференція «Наукові дослідження молоді», у якій взяли участь студенти факультету філології та історії.
Детальніше:ПЕРШІ КРОКИ НАЗУСТРІЧ НАУКОВИМ ВІДКРИТТЯМ- Деталі
-
Опубліковано: 25 травня 2017
-
Перегляди: 16700
Презентація книг науково-дослідної лабораторії «Академічна культура дослідника» у Глухівському НПУ ім. О. Довженка
Відповідно до плану співпраці між кафедрами української мови Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка та кафедрою української мови, літератури та методики навчання Глухівського НПУ ім. О. Довженка 18 травня 2017 року на факультеті філології та історії Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка відбулася презентація новинок наукової педагогічної літератури.
Детальніше:Презентація книг науково-дослідної лабораторії...- Деталі
-
Опубліковано: 14 квітня 2017
-
Перегляди: 672
Звітна науково-практична конференція студентів, магістрантів
«Наукові дослідження молоді»
Секція «Української літератури і методики її навчання»
Робота секції «Української літератури і методики її навчання» відбувалась 11 квітня 2017 року. На секційному засіданні із доповідями виступали студенти 53-У, 21-У та 23-У груп. Студенти 33-У, 21 У, груп були активними учасниками конференції, ознайомлювались із специфікою наукових досліджень студентів старших курсів, брали цінний матеріал для подальшого написання власних наукових робіт з української літератури та методики її викладання.
Студентка 53-У групи Проклова Оксана у своїй доповіді на тему: «Солодка Даруся» Марії Матіос: проблематика, образи, жанрово-стильова специфіка» (науковий керівник – канд. пед. наук, доц. Привалова С. П.) акцентувала увагу учасників конференції на тому, що проблемою вивчення специфіки жанру роману займалися науковці С. Жила, Г. Павлишина, І. Римарук та ін. Марія Матіос своїм твором виступила новатором, увівши новий жанр роману-драми в українську літературу.
Проклова Оксана наголосила, що головну проблему можна окреслити у єдину – відчуженості людини від суспільства, яка включає в себе соціальну, психологічну, морально-етичну, історичну та філософську. Ключовими образами роману є образ головної героїні роману Дарусі, її батьків, образ Івана Цвичка.
Студентка ІІІ курсу Сугоняко Юлія підготувала доповідь на тему: «Образ України у творчості Д. Павличка» (науковий керівник: канд. пед. н., доц. Привалова С. П.). Доповідач зазначила, що актуальними дослідженнями творчості Дмитра Павличка є мотиви поезії останніх десятиліть митця, зокрема патріотичної та інтимної лірики. У творах поета образ України насамперед асоціюється із рідним краєм – Гуцульщиною, до якої він звертається з глибокою повагою. Зважаючи на достатню кількість досліджень різних аспектів лірики Д. Павличка, доцільно зазначити, що особливої уваги потребує визначення специфіки відтворення образу України у громадянській та інтимній ліриці митця.
Змальовуючи Батьківщину, Д. Павличко не обмежується темою уславлення: його вірші наповнені вагомими філософськими роздумами, проникливими медитаціями, вони позбавлені декларативного фальшу, риторики, образне слово – яскраво асоціативне, щире.
Студентка 21-У групи Ілленко Анна виступила із доповіддю на тему: «Тематика та проблематика сучасної творчості В. Яворівського» (науковий керівник: к. пед. н, доц. Гриневич В.Й.). У своєму виступі доповідач наголосила, що творчість письменника досліджували Б. Грищук, Г. Клочек, П. Осадчук, М. Наєнко, Є. Сверстюк. Роман «Найдовша ніч президента» був написаний протягом 4 місяців із січня по квітень 2011 р. в с. Підгірці за мотивами сучасного політичного життя в Україні. Письменник виявився безперечним майстром психоаналізу, адже весь твір сприймається через призму внутрішніх монологів та переживань. Як висновок, студентка зачитала вислів Я. Голобородька: «В. Яворівський – актуальний письменник, який відчуває, досліджує й віддає колористику життєвого факту…».
Тараненко Тетяна, студентка 21-У групи, у своїй доповіді «Історія України в нарисі В. Винниченка «Відродження нації». (науковий керівник: к. пед. н., доц. Гриневич В. Й.) звернула увагу присутніх на те, що В. Винниченко є однією з найцікавіших постатей ХХ ст., його творчість стала предметом літературознавчих розвідок учених (М. Вороний, М. Зеров, П. Христюк та ін.). У своєму виступі доповідач звернула увагу присутніх на те, що нарис було написано «по гарячих слідах» подій доби Центральної Ради, Гетьманщини, Директорії та Отаманщини. Тараненко Т. приділила увагу тому, що публіцист намагався відтворити справжні факти подій революції, діяльності уряду, проаналізувати причини поразки УНР і Директорії.
Студентка 42-А групи Ахромєєва Настя виступила з доповіддю «Специфіка роботи з текстом-оригіналом і текстом-перекладом на уроках зарубіжної літератури» (науковий керівник: асист. Чайка О. М.), де У своєму виступі доповідач звернула увагу присутніх на специфіку викладання зарубіжної літератури у ЗОШ, яка пов’язана з тим, що художні твори вивчаються у перекладах, переказах і переспівах. Анастасія підкреслила, що на уроках зарубіжної літератури вчитель може подавати фонові знання на різних етапах вивчення художнього твору, використовуючи наступні методи і прийоми: слово вчителя, бесіда, самостійне читання (домашнє або класне), розгляд та аналіз ілюстрацій, репродукцій картин, прослуховування музичних творів, перегляд слайдів, уривків з кіно- та відеофільмів, які містять культурологічний матеріал.
Доповідач відмітила, що у сучасній шкільній практиці перекладні твори, як правило, вивчаються різнобічно: 1) перекладний твір як єдине джерело інформації про оригінал; 2) перекладний твір як основне джерело читацьких конкретизацій; 3) перекладний твір як засіб глибшого осягнення виучуваного оригіналу.
Під час конференції студенти та викладачі активно долучались до обговорення тем наукових доповідей, ставили запитання, висловлювали власні думки. За підсумками конференції було визначено кращі доповіді:
І місце – Ахромєєва А.
ІІ місце – Ілленко А., Сугоняко Ю.
ІІІ місце – Проклова О., Тараненко Т.
- Деталі
-
Опубліковано: 01 березня 2017
-
Перегляди: 833
«Герої не вмирають»
20 лютого на факультеті філології та історії до Дня Героїв Небесної Сотні було проведено міжфакультетський виховний захід «Герої не вмирають». Мета заходу – вшанування героїв Небесної сотні та воїнів, які загинули під час бойових дій в зоні АТО, виховання національної свідомості й патріотизму, гордості за громадян, які віддали власне життя за майбутнє України.
На заході були присутні учасники АТО: Білевич Ігор Володимирович (викладач університету), Міщенко Сергій Іванович (учасник Майдану), Негреба Юрій Леонідович (волонтер).
Кожен із них висловив свою точку зору на події трирічної давнини й події в зоні ескалації конфлікту. Гості наголосили на тому, що виховання патріотів починається з дитинства, і відповідальність за цю справу лягає в першу чергу на вчителів-словесників, які мають залучати дітей до читання, виховувати у них любов до рідного слова, моральні якості на матеріалі кращих зразків української і зарубіжної літератури.
Захід проходив під супровід класичної і сучасної музики. Студенти читали сучасну поезію, робили доповіді, переглядали відео, виставку літератури до теми, запалювали свічки на знак пам’яті про загиблих. Не залишив байдужими присутніх і виступ вокального колективу «Карамельки» – учнів 3-Б класу Глухівської ЗОШ № 1, які виконали патріотичну пісню «Небесна сотня».
Події на Майдані та війна забрали життя багатьох наших земляків. Пам’ять про них назавжди залишиться у наших серцях. Пам'ять про загиблих героїв присутні вшанували хвилиною мовчання.
Нехай пам’ятають про наших героїв,
Що за волю поклали безцінне життя,
Що творили історію, наше минуле,
У яке вже нема вороття!
Гоголь Н. В., канд. пед. наук, доцент;
Троша Н. В., канд. філол. наук, ст. викладач.
- Деталі
-
Опубліковано: 28 лютого 2017
-
Перегляди: 17912
ЗАХИСТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА»
У середу, 23 лютого, на факультеті філології та історії відбувся захист педагогічної навчальної практики, яку магістранти спеціальності «Українська мова і література» проходили у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, ліцеях, колегіумах, інших освітніх установах новітнього типу.
Педагогічна практика є одним із найважливіших аспектів у процесі професійного становлення студентів. Її метою є підготовка магістрантів до виконання функцій викладача коледжу, учителя, формування у майбутніх педагогів готовності до організації навчально-виховної роботи у вищих навчальних закладах, установах новітнього типу та профільних старших класах загальноосвітніх шкіл.
Упродовж 3 тижнів (з 16 січня по 5 лютого 2017 року) магістранти 40-61-У групи проходили практику у школах та новітніх закладах різних регіонів України: Сумської (Лебединська ЗОШ І-ІІІ ст. №6, Роменська спеціалізована ЗОШ І-ІІІ ст. №2 ім. акад. А. Йоффе, КУ «Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №1 ім. В. Стрельченка», Чeрвонослобідська ЗОШ І-ІІІ ст., Берестiвська ЗОШ l-lll ст., Дібрівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ», Червоноранківський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ»), Вінницької (Барський коледж транспорту та будівництва НТУ, Тульчинська ЗОШ І-ІІІ ст. №2) та Чернігівської (Прилуцька гімназія №5 ім. В. Затолокіна) областей.
Під час проходження практики магістранти ознайомилися зі щоденною роботою викладачів коледжів, учителів старших класів шкіл, гімназій, виступили в ролі класних керівників та кураторів навчальних груп, займалися виховною та профорієнтаційною роботою, спробували себе у якості психолога, вирішували конфлікти в учнівських та студентських колективах та переймали передовий педагогічний досвід.
Оскільки більшість магістрантів-філологів уже працюють на педагогічній ниві у загальноосвітніх школах, навчальна педагогічна практика дала їм можливість спробувати себе у новій ролі викладача, попрацювати зі студентськими колективами та учнями старшого шкільного віку, збагатитися новим практичним досвідом.
Усі без винятку магістранти успішно впоралися із поставленими завданнями. Свідчать про це характеристики, надані керівниками навчальних закладів майбутнім колегам, та якісна документація з фаху, педагогіки та психології, – підкреслила факультетський керівник практики Цінько С.В. Слідкували за процесом та надавали методичні поради студентам методисти з української мови, літератури та зарубіжної літератури (Баранник Н.О., Каліш В.А., Кочубей Л.В., Гриневич В.Й., Троша Н.В., Новиков А.О., Привалова С.П., Гоголь Н.В., Клейменова Т.В., Дятленко Т.І., Холявко І.В., Кабиш М.Ю.), групові керівники (Зенченко Т.Ф., Біліченко П.Г., Касярум К.В., Шерудило А.В.) та консультант з психології Журавель А.В. Працюючи із дітьми, практиканти доклали чимало зусиль, методичної майстерності, творчості, винахідливості, креативного підходу до організації навчально-виховного процесу в освітніх закладах, дбаючи про різнобічний розвиток своїх вихованців.
Результатами проведеної роботи та власними враженнями студенти 40-61-У групи поділилися під час звітної конференції. Майбутні фахівці показали належний рівень теоретико-методичної підготовленості до реалізації професійних функцій викладача та вчителя старших класів, продемонстрували сумлінність та творчий підхід до виконання поставлених на період проходження практики завдань, розповіли про труднощі, що виникли у процесі навчально-виховної роботи, а також запропонували свої рекомендації щодо вдосконалення організації педагогічної практики.
Студенти, котрі уже працюють у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації або викладають у старших класах загальноосвітніх шкіл, були звільнені від проходження практики, однак також поділилися своїм професійним досвідом із колегами.
Методисти та групові керівники оцінили роботу кожного практиканта, проаналізували представлену документацію та надали корисні поради для майбутніх викладачів.
Підсумовуючи захист, завідувач практиками Бондаренко А.П. зазначила: «Педагогічна практика у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації пройшла успішно та на високому методичному рівні. Наші магістранти отримали значний практичний досвід та показали гарну підготовку. Бажаємо їм подальших успіхів на педагогічній ниві».
Наступним етапом підвищення кваліфікації майбутніх фахівців стане практика на робочому місці викладача у закладах ІІІ-IV рівнів акредитації, яку магістранти 40-61-У групи проходитимуть восени.
Роман Григор'єв, магістрант 40-61У групи
- Деталі
-
Опубліковано: 28 лютого 2017
-
Перегляди: 17594
Тарас Шевченко і світова література
Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь…
Тарас Шевченко
23 лютого у межах тижня кафедри української мови, літератури та методики навчання, з ініціативи та під керівництвом кандидата філологічних наук, старшого викладача Клейменової Т. В. було проведено виховний захід у формі усного літературного журналу «Т. Шевченко і світова література».
Детальніше:Тарас Шевченко і світова література