Програми

Академічна риторика

Актуальні проблеми сучасного літературознавства

Актуальні проблеми сучасного мовознавства

"Дослідницька практика "Управління ЗВО; навчально-наукова на робочому місці викладача""

Культура наукової української мови

Методологічні основи дослідження лінгвістичних об'єктів

Методика викладання лінгвістичних дисциплін

Методика викладання літературознавчих дисциплін

Основні напрями сучасного літературного процесу

Педагогічна практика на робочому місці вчителя

Порівняльне літературознавство

Психолінгвістика

Сучасна світова література

Сучасна українська література

Сучасна українська мова

Теорія літератури

Типологія помилок

Український театр і драматургія як один із важливих чинників формування національної самосвідомості й патріотизму майбутнього вчителя

 

 

 

Програми

Академічна риторика

Актуальні питання історії вітчизняної науки і техніки ХІY-ХХІ ст.

Актуальні проблеми Української революції 1917-1921 рр.

Іноземна мова за професійним спрямуванням

Історія міжнародних відносин

Історія політичних і правових учень

Культура наукової української мови

Методика використання історичних джерел у навчанні історії України

Методологія і методи наукових досліджень

Методологія історичної науки

Педагогіка: педагогіка вищої школи, менеджмент освіти, дистанційна освіта

Політико-правовий аспект діяльності Європейського Союзу

Право інтелектуальної власності

Психологія вищої школи

Регіональна історія України

Типологія та динаміка диктаторських режимів ХХ ст.

Українське козацтво в археологічних і писемних джерелах

Український і світовий конституціоналізм

Філософія та методологія науки

Цивілізації в історії людства

1.3

Народився близько 1717 р. Точна дата й місце народження невідомі. Помер 1809 р. у Києві.

Історик, правник і державний діяч.

Навчався в Києво-Могилянській Академії (1746—1747 рр.), в університетах міст Галле, Віттенберга і Кеніґсберґа (1748—1751 рр.)

Перекладач при Генеральній Військовій Канцелярії (1753 р), сотник Київського полку (1757—1764 рр.), земський суддя Остерського повіту (1764 р), член Генерального Суду (1767—1781 рр.), голова 1 Департаменту Київського Верхнього Земського Суду (1782—97 рр.)

Автор «Краткого описания о козацком малороссийском народе и о военных его делах» (1765 р.), був редактором, а, можливо, й автором «Топографического описання Киевского наместничества» (1786 р.).

Міністерство освіти і науки запрошує взяти участь у Міжнародному міждисциплінарному конкурсі наукових і творчих робіт імені Володимира Маняка і Лідії Коваленко. Тема конкурсу: «Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу в приватних історіях і просторі культури».

Конкурс проводиться в номінаціях:

  • «Кращі творчі і дослідницькі роботи учнів 5–11 класів ЗНЗ»;
  • «Кращі методичні розробки уроку/лекції та творчі роботи вчителів навчальних закладів та викладачів ВНЗ»;
  • «Кращі творчі і дослідницькі роботи студентів, аспірантів, науковців (віком до 35 років)».

Автори 3-ох найкращих робіт отримають грошову винагороду: за 1 місце – 5тис гривень, 2 місце  –  3тис гривень та 3 місце  – 2тис гривень. Також у кожній з номінацій журі відзначить ще 10 робіт, автори яких отримають 1тис гривень.

На конкурс подаються лише неопубліковані оригінальні роботи. Вони можуть бути написані українською, англійською або російською мовами.

Докладнішу інформацію можна переглянути в Умовах конкурсу, а також за посиланням http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/napryamok-7.html

Строк подання робіт – до 15 листопада 2017 року. Оголошення результатів відбудеться в останній тиждень листопада 2017 року.

Конкурсні роботи надсилайте на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. із позначенням «ІІ Міжнародний міждисциплінарний конкурс – 2017». Або на пошту: 02068, м. Київ, а/с 74.

Для довідок: (044) 246-43-39; (097) 318-43-39 Світлана Шиман; e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Організатори: Міністерство освіти і науки України, Інститут історії України НАН України, ГО «Український науково-дослідний та освітній центр вивчення Голодомору», Науково-освітній консорціум з вивчення Голодомору при Канадському інституті українських студій Альбертського університету.

26 вересня 2017 року викладачами кафедри іноземних мов та методики викладання спільно з випускницею факультету Моськіною Людмилою було організовано зустріч громадянина Сполучених Штатів Америки Еріка МакКарвера зі студентами факультету філології та історії, метою якої було мовне та культурне взаємозбагачення учасників. Спілкування дало можливість студентам-філологам та гостю долучитися до цінностей, традицій, у тому числі й освітніх, зрозуміти особливості світогляду українців та американців.

Детальніше: Гість із США на факультеті філології та історії

 

IMG_20170411_130438.jpg

Звітна науково-практична конференція студентів, магістрантів

 

«Наукові дослідження молоді»

 

Секція «Української літератури і методики її навчання»

 

 

Робота секції «Української літератури і методики її навчання» відбувалась 11 квітня 2017 року. На секційному засіданні із доповідями виступали студенти 53-У, 21-У та 23-У груп. Студенти 33-У, 21 У, груп були активними учасниками конференції, ознайомлювались із специфікою наукових досліджень студентів старших курсів, брали цінний матеріал для подальшого написання власних наукових робіт з української літератури та методики її викладання.

 

Студентка 53-У групи Проклова Оксана у своїй доповіді на тему: «Солодка Даруся» Марії Матіос: проблематика, образи, жанрово-стильова специфіка» (науковий керівник – канд. пед. наук, доц. Привалова С. П.) акцентувала увагу учасників конференції на тому, що проблемою вивчення специфіки жанру роману займалися науковці С. Жила, Г. Павлишина, І. Римарук та ін. Марія Матіос своїм твором виступила новатором, увівши новий жанр роману-драми в українську літературу. IMG_20170411_142727.jpg

 

Проклова Оксана наголосила, що головну проблему можна окреслити у єдину – відчуженості людини від суспільства, яка включає в себе соціальну, психологічну, морально-етичну, історичну та філософську. Ключовими образами роману є образ головної героїні роману Дарусі, її батьків, образ Івана Цвичка.

 

Студентка ІІІ курсу Сугоняко Юлія підготувала доповідь на тему: «Образ України у творчості Д. Павличка» (науковий керівник: канд. пед. н., доц. Привалова С. П.). Доповідач зазначила, що актуальними дослідженнями творчості Дмитра Павличка є мотиви поезії останніх десятиліть митця, зокрема патріотичної та інтимної лірики. У творах поета образ України насамперед асоціюється із рідним краєм – Гуцульщиною, до якої він звертається з глибокою повагою. Зважаючи на достатню кількість досліджень різних аспектів лірики Д. Павличка, доцільно зазначити, що особливої уваги потребує визначення специфіки відтворення образу України у громадянській та інтимній ліриці митця.

 

Змальовуючи Батьківщину, Д. Павличко не обмежується темою уславлення: його вірші наповнені вагомими філософськими роздумами, проникливими медитаціями, вони позбавлені декларативного фальшу, риторики, образне слово – яскраво асоціативне, щире.

 

Студентка 21-У групи Ілленко Анна виступила із доповіддю на тему: «Тематика та проблематика сучасної творчості В. Яворівського» (науковий керівник: к. пед. н, доц. Гриневич В.Й.). У своєму виступі доповідач наголосила, що творчість письменника досліджували Б. Грищук, Г. Клочек, П. Осадчук, М. Наєнко, Є. Сверстюк. Роман «Найдовша ніч президента» був написаний протягом 4 місяців із січня по квітень 2011 р. в с. Підгірці за мотивами сучасного політичного життя в Україні. Письменник виявився безперечним майстром психоаналізу, адже весь твір сприймається через призму внутрішніх монологів та переживань. Як висновок, студентка зачитала вислів Я. Голобородька: «В. Яворівський – актуальний письменник, який відчуває, досліджує й віддає колористику життєвого факту…».IMG_20170411_143847.jpg

 

Тараненко Тетяна, студентка 21-У групи, у своїй доповіді «Історія України в нарисі В. Винниченка «Відродження нації». (науковий керівник: к. пед. н., доц. Гриневич В. Й.) звернула увагу присутніх на те, що В. Винниченко є однією з найцікавіших постатей ХХ ст., його творчість стала предметом літературознавчих розвідок учених (М. Вороний, М. Зеров, П. Христюк та ін.). У своєму виступі доповідач звернула увагу присутніх на те, що нарис було написано «по гарячих слідах» подій доби Центральної Ради, Гетьманщини, Директорії та Отаманщини. Тараненко Т. приділила увагу тому, що публіцист намагався відтворити справжні факти подій революції, діяльності уряду, проаналізувати причини поразки УНР і Директорії.

 

Студентка 42-А групи Ахромєєва Настя виступила з доповіддю «Специфіка роботи з текстом-оригіналом і текстом-перекладом на уроках зарубіжної літератури» (науковий керівник: асист. Чайка О. М.), де У своєму виступі доповідач звернула увагу присутніх на специфіку викладання зарубіжної літератури у ЗОШ, яка пов’язана з тим, що художні твори вивчаються у перекладах, переказах і переспівах. Анастасія підкреслила, що на уроках зарубіжної літератури вчитель може подавати фонові знання на різних етапах вивчення художнього твору, використовуючи наступні методи і прийоми: слово вчителя, бесіда, самостійне читання (домашнє або класне), розгляд та аналіз ілюстрацій, репродукцій картин, прослуховування музичних творів, перегляд слайдів, уривків з кіно- та відеофільмів, які містять культурологічний матеріал.

 

Доповідач відмітила, що у сучасній шкільній практиці перекладні твори, як правило, вивчаються різнобічно: 1) перекладний твір як єдине джерело інформації про оригінал; 2) перекладний твір як основне джерело читацьких конкретизацій; 3) перекладний твір як засіб глибшого осягнення виучуваного оригіналу.

 

Під час конференції студенти та викладачі активно долучались до обговорення тем наукових доповідей, ставили запитання, висловлювали власні думки. За підсумками конференції було визначено кращі доповіді:

 

І місце – Ахромєєва А.

 

ІІ місце – Ілленко А., Сугоняко Ю.

 

ІІІ місце – Проклова О., Тараненко Т.

 

 

_DSC0447.jpg«Герої не вмирають»

 

20 лютого на факультеті філології та історії до Дня Героїв Небесної Сотні було проведено міжфакультетський виховний захід «Герої не вмирають». Мета заходу – вшанування героїв Небесної сотні та воїнів, які загинули під час бойових дій в зоні АТО, виховання національної свідомості й патріотизму, гордості за громадян, які віддали власне життя за майбутнє України._DSC0478.jpg

 

На заході були присутні учасники АТО: Білевич Ігор Володимирович (викладач університету), Міщенко Сергій Іванович (учасник Майдану), Негреба Юрій Леонідович (волонтер)._DSC0471.jpg

Кожен із них висловив свою точку зору на події трирічної давнини й події в зоні ескалації конфлікту. Гості наголосили на тому, що виховання патріотів починається з дитинства, і відповідальність за цю справу лягає в першу чергу на вчителів-словесників, які мають залучати дітей до читання, виховувати у них любов до рідного слова, моральні якості на матеріалі кращих зразків української і зарубіжної літератури.

 

Захід проходив під супровід класичної і сучасної музики. Студенти читали сучасну поезію, робили доповіді, переглядали відео, виставку літератури до теми, запалювали свічки на знак пам’яті про загиблих. Не залишив байдужими присутніх і виступ вокального колективу «Карамельки» – учнів 3-Б класу Глухівської ЗОШ № 1, які виконали патріотичну пісню «Небесна сотня»._DSC0442.jpg

 

Події на Майдані та війна забрали життя багатьох наших земляків. Пам’ять про них назавжди залишиться у наших серцях. Пам'ять про загиблих героїв присутні вшанували хвилиною мовчання.

 

Нехай пам’ятають про наших героїв,

 

Що за волю поклали безцінне життя,

 

Що творили історію, наше минуле,

 

У яке вже нема вороття!

 

Гоголь Н. В., канд. пед. наук, доцент;

 

Троша Н. В., канд. філол. наук, ст. викладач.

 

Дочірні категорії