Теорія на практиці
- Деталі
-
Опубліковано: 25 грудня 2018
-
Перегляди: 840
Звіт студентів 64-2І групи про проходження дослідницької практики
Один з відомих філософів зазначив: «Теорія без практики – це рюкзак з підручниками з плавання за спиною у людини, яка тоне». У цьому ми мали змогу пересвідчитись під час проходження дослідницької практики «Управління ВНЗ, навчально-наукова на робочому місці викладача» у Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка з 29 жовтня по 7 грудня 2018 року.
Мета даної практики полягає у формуванні методичної компетентності майбутніх викладачів, закріпленні й систематизації професійних знань, набутті практичних умінь планування, організації та здійснення навчальної та виховної роботи у закладі вищої освіти.
Основними завданнями практики є ознайомлення з організаційною структурою та функціональним призначенням закладу вищої освіти; аналіз системи планування та організації навчальної, науково-дослідної, науково-методичної та виховної роботи у закладі освіти; характеристика посадових обов’язків викладачів та кураторів; проведення та здійснення аналізу навчальних занять та виховних заходів у закріпленій групі; формування вміння професійного й педагогічного спілкування зі студентською аудиторією.
На період практики всі студенти нашої групи були розподілені між методистами. Загалом на кафедрі історії, правознавства та методики навчання було створено усі умови для проходження практики. Відчувалася підтримка і взаєморозуміння як з боку викладачів, так і з боку студентів.
Під час дослідницької практики ми навчилися проводити заняття різних типів відповідно до специфіки фахового предмету, удосконалили навички роботи з науковою та методичною літературою на лекціях і практичних, навчились ефективно їх використовувати.
Не менш цікавим і корисним для нас, як майбутніх працівників закладів вищої освіти, було знайомство із діяльністю відділу наукової роботи і міжнародних зв’язків та навчального відділу. Звичайно, за роки навчання в університеті ми не раз зверталися до цих установ, але не знали особливостей їхнього функціонування.
Під час педагогічної практики ми розробили предметний виховний захід та кураторську годину. Досить масштабною, і, разом з тим, продуктивною була робота над організацією квесту «Історичними стежками України», в якому взяли участь студенти-історики І – V курсів. Цей захід мав незвичну і, разом з тим, досить цікаву форму.
Таким чином, практика в університеті допомогла нам усвідомити специфіку роботи зі студентським колективом. Дана практика – поле «трансформації» теоретичних знань, набутих на студентській лаві, у практичні. Часто у випускників педагогічного вузу зіткнення цих двох сторін буває болісним, але лише за таких умов молодий викладач може стати справжнім професіоналом.
Підготувала: випускниця 2018 року
Віталіна Пилипенко