guliak

Доктор філологічних наук, професор.

Досліджує питання теорії та історії літератури, проблеми українського письменства XIXXXI ст., зокрема жанрологію літературного твору, теорію і практику віршування. Предметом аналізу науковця є аспекти становлення українського історичного роману.

Детальніше: Гуляк Анатолій Борисович
0
0
0
s2sdefault

Програми

Академічна риторика

Актуальні проблеми сучасного літературознавства

Актуальні проблеми сучасного мовознавства

"Дослідницька практика "Управління ЗВО; навчально-наукова на робочому місці викладача""

Культура наукової української мови

Методологічні основи дослідження лінгвістичних об'єктів

Методика викладання лінгвістичних дисциплін

Методика викладання літературознавчих дисциплін

Основні напрями сучасного літературного процесу

Педагогічна практика на робочому місці вчителя

Порівняльне літературознавство

Психолінгвістика

Сучасна світова література

Сучасна українська література

Сучасна українська мова

Теорія літератури

Типологія помилок

Український театр і драматургія як один із важливих чинників формування національної самосвідомості й патріотизму майбутнього вчителя

 

 

 

0
0
0
s2sdefault

Програми

Академічна риторика

Актуальні питання історії вітчизняної науки і техніки ХІY-ХХІ ст.

Актуальні проблеми Української революції 1917-1921 рр.

Іноземна мова за професійним спрямуванням

Історія міжнародних відносин

Історія політичних і правових учень

Культура наукової української мови

Методика використання історичних джерел у навчанні історії України

Методологія і методи наукових досліджень

Методологія історичної науки

Педагогіка: педагогіка вищої школи, менеджмент освіти, дистанційна освіта

Політико-правовий аспект діяльності Європейського Союзу

Право інтелектуальної власності

Психологія вищої школи

Регіональна історія України

Типологія та динаміка диктаторських режимів ХХ ст.

Українське козацтво в археологічних і писемних джерелах

Український і світовий конституціоналізм

Філософія та методологія науки

Цивілізації в історії людства

0
0
0
s2sdefault

1.3

Народився близько 1717 р. Точна дата й місце народження невідомі. Помер 1809 р. у Києві.

Історик, правник і державний діяч.

Навчався в Києво-Могилянській Академії (1746—1747 рр.), в університетах міст Галле, Віттенберга і Кеніґсберґа (1748—1751 рр.)

Перекладач при Генеральній Військовій Канцелярії (1753 р), сотник Київського полку (1757—1764 рр.), земський суддя Остерського повіту (1764 р), член Генерального Суду (1767—1781 рр.), голова 1 Департаменту Київського Верхнього Земського Суду (1782—97 рр.)

Автор «Краткого описания о козацком малороссийском народе и о военных его делах» (1765 р.), був редактором, а, можливо, й автором «Топографического описання Киевского наместничества» (1786 р.).

0
0
0
s2sdefault

Міністерство освіти і науки запрошує взяти участь у Міжнародному міждисциплінарному конкурсі наукових і творчих робіт імені Володимира Маняка і Лідії Коваленко. Тема конкурсу: «Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу в приватних історіях і просторі культури».

Конкурс проводиться в номінаціях:

  • «Кращі творчі і дослідницькі роботи учнів 5–11 класів ЗНЗ»;
  • «Кращі методичні розробки уроку/лекції та творчі роботи вчителів навчальних закладів та викладачів ВНЗ»;
  • «Кращі творчі і дослідницькі роботи студентів, аспірантів, науковців (віком до 35 років)».

Автори 3-ох найкращих робіт отримають грошову винагороду: за 1 місце – 5тис гривень, 2 місце  –  3тис гривень та 3 місце  – 2тис гривень. Також у кожній з номінацій журі відзначить ще 10 робіт, автори яких отримають 1тис гривень.

На конкурс подаються лише неопубліковані оригінальні роботи. Вони можуть бути написані українською, англійською або російською мовами.

Докладнішу інформацію можна переглянути в Умовах конкурсу, а також за посиланням http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/napryamok-7.html

Строк подання робіт – до 15 листопада 2017 року. Оголошення результатів відбудеться в останній тиждень листопада 2017 року.

Конкурсні роботи надсилайте на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. із позначенням «ІІ Міжнародний міждисциплінарний конкурс – 2017». Або на пошту: 02068, м. Київ, а/с 74.

Для довідок: (044) 246-43-39; (097) 318-43-39 Світлана Шиман; e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Організатори: Міністерство освіти і науки України, Інститут історії України НАН України, ГО «Український науково-дослідний та освітній центр вивчення Голодомору», Науково-освітній консорціум з вивчення Голодомору при Канадському інституті українських студій Альбертського університету.

0
0
0
s2sdefault

26 вересня 2017 року викладачами кафедри іноземних мов та методики викладання спільно з випускницею факультету Моськіною Людмилою було організовано зустріч громадянина Сполучених Штатів Америки Еріка МакКарвера зі студентами факультету філології та історії, метою якої було мовне та культурне взаємозбагачення учасників. Спілкування дало можливість студентам-філологам та гостю долучитися до цінностей, традицій, у тому числі й освітніх, зрозуміти особливості світогляду українців та американців.

Детальніше: Гість із США на факультеті філології та історії
0
0
0
s2sdefault

 

IMG_20170411_130438.jpg

Звітна науково-практична конференція студентів, магістрантів

 

«Наукові дослідження молоді»

 

Секція «Української літератури і методики її навчання»

 

 

Робота секції «Української літератури і методики її навчання» відбувалась 11 квітня 2017 року. На секційному засіданні із доповідями виступали студенти 53-У, 21-У та 23-У груп. Студенти 33-У, 21 У, груп були активними учасниками конференції, ознайомлювались із специфікою наукових досліджень студентів старших курсів, брали цінний матеріал для подальшого написання власних наукових робіт з української літератури та методики її викладання.

 

Студентка 53-У групи Проклова Оксана у своїй доповіді на тему: «Солодка Даруся» Марії Матіос: проблематика, образи, жанрово-стильова специфіка» (науковий керівник – канд. пед. наук, доц. Привалова С. П.) акцентувала увагу учасників конференції на тому, що проблемою вивчення специфіки жанру роману займалися науковці С. Жила, Г. Павлишина, І. Римарук та ін. Марія Матіос своїм твором виступила новатором, увівши новий жанр роману-драми в українську літературу. IMG_20170411_142727.jpg

 

Проклова Оксана наголосила, що головну проблему можна окреслити у єдину – відчуженості людини від суспільства, яка включає в себе соціальну, психологічну, морально-етичну, історичну та філософську. Ключовими образами роману є образ головної героїні роману Дарусі, її батьків, образ Івана Цвичка.

 

Студентка ІІІ курсу Сугоняко Юлія підготувала доповідь на тему: «Образ України у творчості Д. Павличка» (науковий керівник: канд. пед. н., доц. Привалова С. П.). Доповідач зазначила, що актуальними дослідженнями творчості Дмитра Павличка є мотиви поезії останніх десятиліть митця, зокрема патріотичної та інтимної лірики. У творах поета образ України насамперед асоціюється із рідним краєм – Гуцульщиною, до якої він звертається з глибокою повагою. Зважаючи на достатню кількість досліджень різних аспектів лірики Д. Павличка, доцільно зазначити, що особливої уваги потребує визначення специфіки відтворення образу України у громадянській та інтимній ліриці митця.

 

Змальовуючи Батьківщину, Д. Павличко не обмежується темою уславлення: його вірші наповнені вагомими філософськими роздумами, проникливими медитаціями, вони позбавлені декларативного фальшу, риторики, образне слово – яскраво асоціативне, щире.

 

Студентка 21-У групи Ілленко Анна виступила із доповіддю на тему: «Тематика та проблематика сучасної творчості В. Яворівського» (науковий керівник: к. пед. н, доц. Гриневич В.Й.). У своєму виступі доповідач наголосила, що творчість письменника досліджували Б. Грищук, Г. Клочек, П. Осадчук, М. Наєнко, Є. Сверстюк. Роман «Найдовша ніч президента» був написаний протягом 4 місяців із січня по квітень 2011 р. в с. Підгірці за мотивами сучасного політичного життя в Україні. Письменник виявився безперечним майстром психоаналізу, адже весь твір сприймається через призму внутрішніх монологів та переживань. Як висновок, студентка зачитала вислів Я. Голобородька: «В. Яворівський – актуальний письменник, який відчуває, досліджує й віддає колористику життєвого факту…».IMG_20170411_143847.jpg

 

Тараненко Тетяна, студентка 21-У групи, у своїй доповіді «Історія України в нарисі В. Винниченка «Відродження нації». (науковий керівник: к. пед. н., доц. Гриневич В. Й.) звернула увагу присутніх на те, що В. Винниченко є однією з найцікавіших постатей ХХ ст., його творчість стала предметом літературознавчих розвідок учених (М. Вороний, М. Зеров, П. Христюк та ін.). У своєму виступі доповідач звернула увагу присутніх на те, що нарис було написано «по гарячих слідах» подій доби Центральної Ради, Гетьманщини, Директорії та Отаманщини. Тараненко Т. приділила увагу тому, що публіцист намагався відтворити справжні факти подій революції, діяльності уряду, проаналізувати причини поразки УНР і Директорії.

 

Студентка 42-А групи Ахромєєва Настя виступила з доповіддю «Специфіка роботи з текстом-оригіналом і текстом-перекладом на уроках зарубіжної літератури» (науковий керівник: асист. Чайка О. М.), де У своєму виступі доповідач звернула увагу присутніх на специфіку викладання зарубіжної літератури у ЗОШ, яка пов’язана з тим, що художні твори вивчаються у перекладах, переказах і переспівах. Анастасія підкреслила, що на уроках зарубіжної літератури вчитель може подавати фонові знання на різних етапах вивчення художнього твору, використовуючи наступні методи і прийоми: слово вчителя, бесіда, самостійне читання (домашнє або класне), розгляд та аналіз ілюстрацій, репродукцій картин, прослуховування музичних творів, перегляд слайдів, уривків з кіно- та відеофільмів, які містять культурологічний матеріал.

 

Доповідач відмітила, що у сучасній шкільній практиці перекладні твори, як правило, вивчаються різнобічно: 1) перекладний твір як єдине джерело інформації про оригінал; 2) перекладний твір як основне джерело читацьких конкретизацій; 3) перекладний твір як засіб глибшого осягнення виучуваного оригіналу.

 

Під час конференції студенти та викладачі активно долучались до обговорення тем наукових доповідей, ставили запитання, висловлювали власні думки. За підсумками конференції було визначено кращі доповіді:

 

І місце – Ахромєєва А.

 

ІІ місце – Ілленко А., Сугоняко Ю.

 

ІІІ місце – Проклова О., Тараненко Т.

 

0
0
0
s2sdefault

Дочірні категорії