1.3

Народився близько 1717 р. Точна дата й місце народження невідомі. Помер 1809 р. у Києві.

Історик, правник і державний діяч.

Навчався в Києво-Могилянській Академії (1746—1747 рр.), в університетах міст Галле, Віттенберга і Кеніґсберґа (1748—1751 рр.)

Перекладач при Генеральній Військовій Канцелярії (1753 р), сотник Київського полку (1757—1764 рр.), земський суддя Остерського повіту (1764 р), член Генерального Суду (1767—1781 рр.), голова 1 Департаменту Київського Верхнього Земського Суду (1782—97 рр.)

Автор «Краткого описания о козацком малороссийском народе и о военных его делах» (1765 р.), був редактором, а, можливо, й автором «Топографического описання Киевского наместничества» (1786 р.).

0
0
0
s2sdefault

Міністерство освіти і науки запрошує взяти участь у Міжнародному міждисциплінарному конкурсі наукових і творчих робіт імені Володимира Маняка і Лідії Коваленко. Тема конкурсу: «Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу в приватних історіях і просторі культури».

Конкурс проводиться в номінаціях:

  • «Кращі творчі і дослідницькі роботи учнів 5–11 класів ЗНЗ»;
  • «Кращі методичні розробки уроку/лекції та творчі роботи вчителів навчальних закладів та викладачів ВНЗ»;
  • «Кращі творчі і дослідницькі роботи студентів, аспірантів, науковців (віком до 35 років)».

Автори 3-ох найкращих робіт отримають грошову винагороду: за 1 місце – 5тис гривень, 2 місце  –  3тис гривень та 3 місце  – 2тис гривень. Також у кожній з номінацій журі відзначить ще 10 робіт, автори яких отримають 1тис гривень.

На конкурс подаються лише неопубліковані оригінальні роботи. Вони можуть бути написані українською, англійською або російською мовами.

Докладнішу інформацію можна переглянути в Умовах конкурсу, а також за посиланням http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/napryamok-7.html

Строк подання робіт – до 15 листопада 2017 року. Оголошення результатів відбудеться в останній тиждень листопада 2017 року.

Конкурсні роботи надсилайте на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. із позначенням «ІІ Міжнародний міждисциплінарний конкурс – 2017». Або на пошту: 02068, м. Київ, а/с 74.

Для довідок: (044) 246-43-39; (097) 318-43-39 Світлана Шиман; e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Організатори: Міністерство освіти і науки України, Інститут історії України НАН України, ГО «Український науково-дослідний та освітній центр вивчення Голодомору», Науково-освітній консорціум з вивчення Голодомору при Канадському інституті українських студій Альбертського університету.

0
0
0
s2sdefault

26 вересня 2017 року викладачами кафедри іноземних мов та методики викладання спільно з випускницею факультету Моськіною Людмилою було організовано зустріч громадянина Сполучених Штатів Америки Еріка МакКарвера зі студентами факультету філології та історії, метою якої було мовне та культурне взаємозбагачення учасників. Спілкування дало можливість студентам-філологам та гостю долучитися до цінностей, традицій, у тому числі й освітніх, зрозуміти особливості світогляду українців та американців.

Детальніше: Гість із США на факультеті філології та історії
0
0
0
s2sdefault

 

IMG_20170411_130438.jpg

Звітна науково-практична конференція студентів, магістрантів

 

«Наукові дослідження молоді»

 

Секція «Української літератури і методики її навчання»

 

 

Робота секції «Української літератури і методики її навчання» відбувалась 11 квітня 2017 року. На секційному засіданні із доповідями виступали студенти 53-У, 21-У та 23-У груп. Студенти 33-У, 21 У, груп були активними учасниками конференції, ознайомлювались із специфікою наукових досліджень студентів старших курсів, брали цінний матеріал для подальшого написання власних наукових робіт з української літератури та методики її викладання.

 

Студентка 53-У групи Проклова Оксана у своїй доповіді на тему: «Солодка Даруся» Марії Матіос: проблематика, образи, жанрово-стильова специфіка» (науковий керівник – канд. пед. наук, доц. Привалова С. П.) акцентувала увагу учасників конференції на тому, що проблемою вивчення специфіки жанру роману займалися науковці С. Жила, Г. Павлишина, І. Римарук та ін. Марія Матіос своїм твором виступила новатором, увівши новий жанр роману-драми в українську літературу. IMG_20170411_142727.jpg

 

Проклова Оксана наголосила, що головну проблему можна окреслити у єдину – відчуженості людини від суспільства, яка включає в себе соціальну, психологічну, морально-етичну, історичну та філософську. Ключовими образами роману є образ головної героїні роману Дарусі, її батьків, образ Івана Цвичка.

 

Студентка ІІІ курсу Сугоняко Юлія підготувала доповідь на тему: «Образ України у творчості Д. Павличка» (науковий керівник: канд. пед. н., доц. Привалова С. П.). Доповідач зазначила, що актуальними дослідженнями творчості Дмитра Павличка є мотиви поезії останніх десятиліть митця, зокрема патріотичної та інтимної лірики. У творах поета образ України насамперед асоціюється із рідним краєм – Гуцульщиною, до якої він звертається з глибокою повагою. Зважаючи на достатню кількість досліджень різних аспектів лірики Д. Павличка, доцільно зазначити, що особливої уваги потребує визначення специфіки відтворення образу України у громадянській та інтимній ліриці митця.

 

Змальовуючи Батьківщину, Д. Павличко не обмежується темою уславлення: його вірші наповнені вагомими філософськими роздумами, проникливими медитаціями, вони позбавлені декларативного фальшу, риторики, образне слово – яскраво асоціативне, щире.

 

Студентка 21-У групи Ілленко Анна виступила із доповіддю на тему: «Тематика та проблематика сучасної творчості В. Яворівського» (науковий керівник: к. пед. н, доц. Гриневич В.Й.). У своєму виступі доповідач наголосила, що творчість письменника досліджували Б. Грищук, Г. Клочек, П. Осадчук, М. Наєнко, Є. Сверстюк. Роман «Найдовша ніч президента» був написаний протягом 4 місяців із січня по квітень 2011 р. в с. Підгірці за мотивами сучасного політичного життя в Україні. Письменник виявився безперечним майстром психоаналізу, адже весь твір сприймається через призму внутрішніх монологів та переживань. Як висновок, студентка зачитала вислів Я. Голобородька: «В. Яворівський – актуальний письменник, який відчуває, досліджує й віддає колористику життєвого факту…».IMG_20170411_143847.jpg

 

Тараненко Тетяна, студентка 21-У групи, у своїй доповіді «Історія України в нарисі В. Винниченка «Відродження нації». (науковий керівник: к. пед. н., доц. Гриневич В. Й.) звернула увагу присутніх на те, що В. Винниченко є однією з найцікавіших постатей ХХ ст., його творчість стала предметом літературознавчих розвідок учених (М. Вороний, М. Зеров, П. Христюк та ін.). У своєму виступі доповідач звернула увагу присутніх на те, що нарис було написано «по гарячих слідах» подій доби Центральної Ради, Гетьманщини, Директорії та Отаманщини. Тараненко Т. приділила увагу тому, що публіцист намагався відтворити справжні факти подій революції, діяльності уряду, проаналізувати причини поразки УНР і Директорії.

 

Студентка 42-А групи Ахромєєва Настя виступила з доповіддю «Специфіка роботи з текстом-оригіналом і текстом-перекладом на уроках зарубіжної літератури» (науковий керівник: асист. Чайка О. М.), де У своєму виступі доповідач звернула увагу присутніх на специфіку викладання зарубіжної літератури у ЗОШ, яка пов’язана з тим, що художні твори вивчаються у перекладах, переказах і переспівах. Анастасія підкреслила, що на уроках зарубіжної літератури вчитель може подавати фонові знання на різних етапах вивчення художнього твору, використовуючи наступні методи і прийоми: слово вчителя, бесіда, самостійне читання (домашнє або класне), розгляд та аналіз ілюстрацій, репродукцій картин, прослуховування музичних творів, перегляд слайдів, уривків з кіно- та відеофільмів, які містять культурологічний матеріал.

 

Доповідач відмітила, що у сучасній шкільній практиці перекладні твори, як правило, вивчаються різнобічно: 1) перекладний твір як єдине джерело інформації про оригінал; 2) перекладний твір як основне джерело читацьких конкретизацій; 3) перекладний твір як засіб глибшого осягнення виучуваного оригіналу.

 

Під час конференції студенти та викладачі активно долучались до обговорення тем наукових доповідей, ставили запитання, висловлювали власні думки. За підсумками конференції було визначено кращі доповіді:

 

І місце – Ахромєєва А.

 

ІІ місце – Ілленко А., Сугоняко Ю.

 

ІІІ місце – Проклова О., Тараненко Т.

 

0
0
0
s2sdefault

 

_DSC0447.jpg«Герої не вмирають»

 

20 лютого на факультеті філології та історії до Дня Героїв Небесної Сотні було проведено міжфакультетський виховний захід «Герої не вмирають». Мета заходу – вшанування героїв Небесної сотні та воїнів, які загинули під час бойових дій в зоні АТО, виховання національної свідомості й патріотизму, гордості за громадян, які віддали власне життя за майбутнє України._DSC0478.jpg

 

На заході були присутні учасники АТО: Білевич Ігор Володимирович (викладач університету), Міщенко Сергій Іванович (учасник Майдану), Негреба Юрій Леонідович (волонтер)._DSC0471.jpg

Кожен із них висловив свою точку зору на події трирічної давнини й події в зоні ескалації конфлікту. Гості наголосили на тому, що виховання патріотів починається з дитинства, і відповідальність за цю справу лягає в першу чергу на вчителів-словесників, які мають залучати дітей до читання, виховувати у них любов до рідного слова, моральні якості на матеріалі кращих зразків української і зарубіжної літератури.

 

Захід проходив під супровід класичної і сучасної музики. Студенти читали сучасну поезію, робили доповіді, переглядали відео, виставку літератури до теми, запалювали свічки на знак пам’яті про загиблих. Не залишив байдужими присутніх і виступ вокального колективу «Карамельки» – учнів 3-Б класу Глухівської ЗОШ № 1, які виконали патріотичну пісню «Небесна сотня»._DSC0442.jpg

 

Події на Майдані та війна забрали життя багатьох наших земляків. Пам’ять про них назавжди залишиться у наших серцях. Пам'ять про загиблих героїв присутні вшанували хвилиною мовчання.

 

Нехай пам’ятають про наших героїв,

 

Що за волю поклали безцінне життя,

 

Що творили історію, наше минуле,

 

У яке вже нема вороття!

 

Гоголь Н. В., канд. пед. наук, доцент;

 

Троша Н. В., канд. філол. наук, ст. викладач.

 

0
0
0
s2sdefault

 Навчальні дисципліни факультету філології та історії у 2016 – 2017 н.р. закріплені за кафедрами   таким чином:

Кафедра української мови, літератури та методики навчання

ОС «Бакалавр»

  1. Вступ до літературознавства
  2. Вступ до мовознавства
  3. Вступ до спеціальності
  4. Дитяча література та виразне читання
  5. Історична граматика
  6. Історія зарубіжної літератури
  7. Історія світової літератури
  8. Історія української літератури
  9. Методика навчання світової літератури
  10. Методика навчання української літератури
  11. Методика навчання української мови
  12. Народознавство
  13. Основи українознавства
  14. Практичний курс української мови
  15. Риторика
  16. Спецкурс «Специфіка вивчення історичного художнього роману та його образів-персонажів»
  17. Спецкурс «Сучасна українська література як джерело виховання національної самосвідомості й патріотизму»
  18. Спецкурс «Методичні особливості вивчення літератури в старших класах профільної школи»
  19. Спецкурс «Літературознавчий аналіз художнього твору»
  20. Спецкурс «Вивчення творчості С.М.Сергєєва-Ценського»
  21. Старослов`янська мова
  22. Сучасна українська мова
  23. Українська діалектологія
  24. Українська мова за професійним спрямуванням
  25. Усна народна творчість та літературне краєзнавство
  26. Шкільний курс української літератури
  27. Шкільний курс української мови

ОКР «Спеціаліст»

  1. Загальне мовознавство
  2. Історія української літератури
  3. Історія української мови
  4. Методика українознавства
  5. Новітня література англомовних країн
  6. Порівняльне літературознавство
  7. Спецкурс «Сучасна українська література як джерело виховання національної самосвідомості й патріотизму»
  8. Спецкурс «Українська література кінця ХХ – поч..ХХI ст..»
  9. Стилістика
  10. Сучасна зарубіжна література
  11. Сучасна українська мова
  12. Теорія літератури

ОС «Магістр»

  1. Актуальні проблеми сучасного літературознавства
  2. Актуальні проблеми сучасного мовознавства
  3. Культура наукової української мови
  4. Методика викладання лінгвістичних дисциплін
  5. Методика викладання літературознавчих дисциплін
  6. Методологічні основи дослідження лінгвістичних об`єктів
  7. Основні напрями сучасного літературного процесу
  8. Сучасна українська література
  9. Сучасна українська мова

Кафедра історії, правознавства та методики навчання

ОС «Бакалавр»

  1. Етнодемографія
  2. Етнологія
  3. Історична географія
  4. Історіографія та джерелознавство історії України
  5. Історія середніх віків
  6. Історія слов`янських народів
  7. Історія стародавнього світу
  8. Історія та культура України
  9. Історія України
  10. Історія української культури
  11. Історія філософії
  12. Конституційне право України
  13. Кримінальне та адміністративне право України
  14. Нова історія країн Азії та Африки
  15. Нова історія країн Європи та Америки
  16. Новітня історія країн Азії та Африки
  17. Новітня історія країн Європи та Америки
  18. Основи бібліотекознавства та бібліотечної справи
  19. Основи економічної теорії
  20. Політологія
  21. Правознавство
  22. Правознавство (теорія держави та права)
  23. Соціологія
  24. Спеціальні історичні дисципліни
  25. Спецкурс «Основи нумізматики»
  26. Спецкурс «Історія Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка»
  27. Судові та правоохоронні органи України
  28. Теорія держави і права України
  29. Теорія та методика навчання історії
  30. Трудове право і право соціального захисту України
  31. Філософія
  32. Цивільне і сімейне право України
  33. Шкільний курс історії та методика навчання

ОКР «Спеціаліст»

  1. Етнографія України
  2. Інтелектуальна власність
  3. Науково-методична діяльність бібліотеки
  4. Організація інформаційно-бібліотечного менеджменту
  5. Організація роботи шкільної бібліотеки
  6. Основи демократії
  7. Філософія освiти
  8. Християнська етика

ОС «Магістр»

  1. Актуальні питання історії вітчизняної науки і техніки ХІY-ХХІ ст.
  2. Актуальні проблеми Української революції 1917-1921 рр.
  3. Історія міжнародних відносин
  4. Історія політичних і правових учень
  5. Методика використання історичних джерел у навчанні історії України
  6. Методологія історичної науки
  7. Політико-правовий аспект діяльності Європейського Союзу
  8. Право інтелектуальної власності
  9. Регіональна історія України
  10. Типологія та динаміка диктаторських режимів ХХ ст.
  11. Українське козацтво в археологічних і писемних джерелах
  12. Український і світовий конституціоналізм
  13. Цивілізації в історії людства

Кафедра іноземних мов та методики викладання

ОС «Бакалавр»

  1. Вступ до спеціальності
  2. Ділова англійська мова
  3. Загальне мовознавство
  4. Іноземна мова
  5. Історія англійської мови
  6. Латинська мова
  7. Лінгвокраїнознавство англомовних країн
  8. Лексикологія англійської мови
  9. Методика навчання іноземних мов і культур
  10. Практична граматика англійської мови
  11. Практична фонетика англійської мови
  12. Практичний курс англійської мови
  13. Практичний курс другої іноземної мови (німецької)
  14. Практичний курс німецької мови
  15. Стилістика англійської мови. Аналіз художнього тексту
  16. Сучасні технології навчання іноземних мов
  17. Теоретичний курс англійської фонетики та граматики
  18. Теоретичний курс німецької мови

ОКР «Спеціаліст»

  1. Ділова німецька мова
  2. Лінгвокраїнознавство німецькомовних країн
  3. Лінгвокультурологія
  4. Порівняльна типологія мов
  5. Практичний курс англійської мови
  6. Практичний курс другої іноземної мови (німецької)
  7. Спецкурс «Порівняльна граматика німецької та української мов»
  8. Спецкурс «Особливості двомовного навчання в США та інших країнах світу»
  9. Спецкурс «Типологічне мовознавство»
  10. Теорія і практика усного і письмового перекладу

ОС «Магістр»

  1. Іноземна мова за професійним спрямуванням

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

ОС «Бакалавр»

1Етнопедагогіка

  1. Нові педагогічні технології
  2. Основи наукових досліджень
  3. Основи педагогічної майстерності
  4. Педагогіка
  5. Порівняльна педагогіка
  6. Практика в оздоровчому таборі
  7. Профорієнтологія
  8. Табірний збір

ОКР «Спеціаліст»

  1. Основи корекційної педагогіки

ОС «Магістр»

1        Педагогіка

Кафедра психології

ОС «Бакалавр»

1 Психологія

2        Психологія (соціальна)

ОКР «Спеціаліст»

1        Етнопсихологія

ОС»Магістр»

1        Психологія вищої школи

Кафедра безпеки життєдіяльності, фізичного виховання та здоров’я людини

ОС «Бакалавр»

1        Фізичне виховання

Кафедра біології та основ сільського господарства

ОС «Бакалавр»

  1. Здоров`я людини:Основи медзнань\Валеологія\Вікова фізіологія

ОКР «Спеціаліст»

  1. Охорона праці в галузі

Кафедра професійної освіти та комп’ютерних технологій

ОС «Магістр»

1        Інформаційні технології в дослідницькій діяльності

Кафедра фізико-математичної освіти та інформатики

ОС «Бакалавр»

1 Нові інформаційні технології та ТЗН

2        Інформаційні технології у науковій діяльності

Кафедра теорії і методики викладання природничих дисциплін

ОС «Бакалавр»

1        Основи екології

0
0
0
s2sdefault

«Модель ООН 2016»

9-10 квітня у стінах Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана за підтримки Міністерства освіти і науки в Україні та Представництва ООН в Україні відбулася «Модель ООН 2016», в роботі якої взяла участь студентка 3 курсу ФФІ Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка Шевцова Владилена.

sCBsdEoKi68.jpgМодель Організації Об’єднаних Націй – це синтез наукової конференції та рольової гри, учасники якої виступають у ролі дипломатів. Вони представляють різні країни, імітують засідання різних органів системи ООН, під час яких обговорюються питання, котрі стоять на порядку денному ООН. 

Метою даного заходу є:

-      розвивати у студентів широкий світогляд, стимулюючи прагнення до мирного вирішення світових проблем та знаходження консенсусу;

-      формувати у делегатів лідерські, політичні, комунікативні, та соціальні компетентності;

-      підвищити обізнаність молоді щодо питань, які стоять на порядку денному;

-      сприяти зацікавленості в діяльності ООН та інших міжнародних організацій, підвищувати обізнаність студентів з міжнародних проблеми шляхом залучення до роботи в конференції представників посольств, міжнародних та дипломатичних організацій.j-dMAYbwQoY.jpg

«Модель ООН 2016» передбачала розгляд наступних питань:

1.  Ісламська Держава як новий та найбільш небезпечний формат діяльності терористичних організацій (Рада Безпеки);

2.  Вплив тіньової економіки на розвиток країн (Комітет з економічних та фінансових питань);

3.  Питання суверенітету та обов'язків держав (Комітет з правових питань);

4.  Розподіл бюджету на підтримку країн, приймаючих емігрантів (Комітет з адм-бюджетних питань);

5.  Міжнародна кібербезпека (Комітет з роззброєння та міжнародної безпеки);

6.  Захист об'єктів всесвітньої спадщини в зонах конфліктів (ЮНЕСКО).

Представниця нашого навчального закладу долучилася до роботи комітету ЮНЕСКО, виступивши у ролі дипломата від країни ПАР.

Результатом плідної роботи всіх делегатів з шести комітетів стало написання резолюції, яку буде відправлено у Представництво ООН в Україні.

Два дні наукової роботи, наповненої дебатами і цікавими презентаціями промайнули швидко й залишили широку палітру різнобарвних емоцій та унікальні спогади.

0
0
0
s2sdefault

 

 

ГРАФІК ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

ФАКУЛЬТЕТУ ФІЛОЛОГІЇ ТА ІСТОРІЇ

на  2017 – 2018 навчальний рік

Заочна форма навчання (Глухів)

Курс, спеціальність 1 семестр 11 семестр
Навчально-залікова сесія Практика Навчально-залікова сесія Практика

1 У2 р.н. ;

2 У, 4р.н.

Настановча  сесія 04.10.17-08.10.17 (5дн)

Зимова  сесія 04.12.17-13.12.17   (10 дн)

-   

Настановча сесія 14.12.17-18.12.17 (5 дн)

Літня сесія 28.05.18-06.06.18       (10 дн)

Фольклорно-діалектологічна

01.07.18-14.07.18

1 А2р.н.

Настановча  сесія 04.10.17-08.10.17 (5дн)

Зимова  сесія 04.12.17-13.12.17   (10 дн)

-   

Настановча сесія 14.12.17-18.12.17 (5 дн)

Літня сесія 28.05.18-06.06.18       (10 дн)

 

2  У 2 р.н.;

2 А 2р.н.

Настановча  сесія 04.10.17-08.10.17 (5дн)

Зимова  сесія 04.12.17-13.12.17   (10 дн)

 

Настановча сесія 14.12.17-18.12.17 (5 дн)

Весняна  сесія 05.03.18-14.03.18 (10 дн)

 держ.екз.

28.05.18-17.06.18.

Навчально-залікова

практика

2 І  2 р.н.

Настановча  сесія 04.10.17-08.10.17 (5дн)

Зимова  сесія 04.12.17-13.12.17   (10 дн)

 

Настановча сесія 14.12.17-18.12.17 (5 дн)

Весняна  сесія 05.03.18-14.03.18 (10 дн)

 держ.екз.

11.06.18-30.06.18.

Навчально-залікова

практика

4 У;  4А(У)

Настановча  сесія 04.10.17-08.10.17 (5дн)

Зимова  сесія 04.12.17-18.12.17   (15 дн)

 

Настановча сесія 19.12.18-23.12.18 (5 дн)

Весняна  сесія 01.03.18-15.03.18 (15 дн)

 держ.екз.

22.05.18-17.06.18.

Навчально-залікова

практика

4 І

Настановча  сесія 04.10.17-08.10.17 (5дн)

Зимова  сесія 04.12.17-18.12.17   (15 дн)

 

Настановча сесія 19.12.18-23.12.18 (5 дн)

Весняна  сесія 01.03.18-15.03.18 (15 дн)

 держ.екз.

11.06.18-30.06.18

Навчально-залікова

практика

Магістри, 1 курс

40-61 У гр.. (1.4 р.н.)

Настановча  сесія 04.10.17-08.10.17 (5дн)

Зимова  сесія 04.12.17-13.12.17   (10 дн)

 

Настановча сесія 14.12.17-18.12.17 (5 дн)

Весняна  сесія 28.05.18-06.06.18 (10 дн)

Педагогічна навчальна практика у ВНЗ 1-11р.а.

Магістри, 2 курс

40-61-2У гр.. (1.5 р.н.)

Настановча  сесія 04.10.17-13.10.17 (10дн)

Зимова  сесія 04.12.17-13.12.17   (10 дн)

Науково-дослідна на робочому місці викладача у ВНЗ ІІІ-ІYр.а.

держ. екз.

20.01.18 – 18.02.18

 

 

Декан                          Л.В.Лучкіна


0
0
0
s2sdefault

Дочірні категорії